16 Comments
Mar 28Liked by Daniel Alm

Wow…. Bortplockad efter påtryckningar. Men vad är det här? Vem kräver något sådant? Sanningen måste ju tålas att granskas, eller hur var det nu? För vi är ju en rörelse som inte sopar något under mattan. 🤦🏼‍♀️

Det var ett bra samtal. 🙏🏼

Expand full comment

Jag har precis kommit hem från kyrkan. En fantastisk predikan om förlåtelse och försoning. Det gjorde Jesus på korset för oss alla. Vi människor som är kristna måste också kunna ge både förlåtelse och försoning.

Var finns det i all denna snurr som uppstått. Tror vi kristna inte på det?

Guds välsignelse till Dig och din familj. Sigbrith

Expand full comment
Mar 28Liked by Daniel Alm

Tack så mycket för att du delar och klargör för det hela än en gång. Må Herren ge dig vad ditt hjärta önskar och att rikaste välsignelser multipliceras i ditt liv och hela din familj i Jesu Kristi namn.

Expand full comment
Apr 5Liked by Daniel Alm

Fortsätt vara modig Daniel, för det är du. Berget kommer flyttas 🙏

Expand full comment
Apr 2Liked by Daniel Alm

Har följt det som har hänt dig på avstånd. När jag nu hör din berättelse så blir jag så ledsen. Hur kan vi i Kristi kropp hantera en person på detta sättet. Vi har ju inte ens följt bibelns riktlinjer om hur vi tillrättavisar en broder. Jag önskar frid över dig och din familj och att Jesus återupprättar och helar dina sår.

Expand full comment

Starkt Daniel 💙 Vi ber om kraft, styrka och oändlig kärlek för dej och din familj där ni går fram 🙏 Du kommer att gå segrande ur detta 🙏

Herren är med er varje tusendels sekund 🙏

Vi har en förlåtande Gud och det borde folket inom Pingst rörelsen oxå ha. Ingen har rätt att döma och en dag står vi där och endast EN har rätt att döma. Tänk på det ni inom församlingarna.

Nåd över allt förnuft Nåd över alla gränser Allting det överglänser Nåden som Herren ger 🙏

Kram o kärlek från Anne-Len o Thomas

Expand full comment
Mar 31Liked by Daniel Alm

Ber om beskydd och upprättelse för dej och din familj. Denna länk är påskdagens gudstjänst på Guds Kraft i Sävsjö ,”Faderns kärlek”.

Helt fantastiskt speciellt krossandet av lerkrukor. Titta på den Daniel ❣️

https://www.youtube.com/live/EMgW7DpFnK0?si=2HSodQNPJotp2gQE

Kristus är uppstånden!!!Ja han är sannerligen uppstånden!!!!

/

Lena

Expand full comment
Mar 29Liked by Daniel Alm

Man kan bara konstatera att det finns överstepräster och korsfästelse även idag och kärlek och NÅD finns inte.

Jag brukar säga. " Alla får sitt även de som klappar sig för bröstet".

Expand full comment

Att du får berätta din sida, dina känslor, hur du resonerar tar inte ifrån någon annans röst. Jag kan inte alls förstå hur man kan lyssna och tänka - Detta är ensidigt, måste censurera!

Det är beklagligt, på en ny nivå. Varför finns det en rädsla inför dina ord? Jag hörde inte kritik emot kvinnan, hörde inte heller att du gör dig "offret" och ditt vittnesbörd tar inte ifrån kvinnans.

Saken är att du blev offrad för en hysterisk respons. Pingst styrelsen och andra ledare kom med en slutsats innan det fanns något konkret. Och det är okej, för du är man, pastor, ledare?! I detta så gör man fel, att säga annat är enbart fegt. Om våra ledare inte gör mänskliga fel...vad är de då?! Att vara obekväm inför att de hanterat det hela fel, det är ingenting mot vad du, din familj och faktiskt kvinnan gått igenom i detta - Och fortsätter gå igenom. Nu ska obekväma röster tas bort, vägen till förlåtelse och få ta ansvar för sin del, att bli upprättad som är det absoluta centrala i vår tro - Tyvärr, det blir för mycket samtal runt det för att just du ska få det. Och finns det röster som säger att det är inte rätt, tysta ner dem också. Varför? Jag ser mest rädsla bakom dessa beslut helt ärligt.

Jag är kvinna, jag har blivit utsatt av män och jag har fått skulden för övergreppen så jag är trygg i att säga att du har rätt till den kritik du för fram. Man måste kunna särskilja olika saker här, det gör du men tydligen måste du få höra vad du egentligen menar med orden du väljer, jag är säker på att du vet väl det utan en officiell artikel med antagande och syftningar som "översättning". Jag kan ta vilka ord och vrida saken så det passar mig men det tar inte bort vad du säger, det får mig att bli opålitlig och arrogant. Kan man inte kritisera det du säger, utan man måste vrida orden så det passar ens agenda...Nej, det hela blir banalt och smått. Låt oss hålla nivån hög, visa att vi är inte rädda för att höra varandra oavsett våra känslor av det. Och låt oss verkligen leva som vi lär, för i stort att det för mig den stora besvikelsen att det gör man inte och som troende är det svårt att se på.

Jag står för bådas rättigheter, det är inte en sida av antingen eller. Jag är bara helt förfärad över hanteringen som varit och besluten att ignorera eller tysta ner, att ta ifrån dig ens möjligheten att ta ansvar och få förlåtelse. Varför? Jag förstår inte.

🙏

Expand full comment