7 Comments
Feb 24Liked by Daniel Alm

AI kan hjälpa oss att ordna och fixa saker och ting. Den är även duktig på att analysera mönster och finns interaktioner. Frågan är vad tron, kyrkan behöver. Kan/vill vi fina mönster i beteenden som vi kan (ut)nyttja för att attrahera människor. Vi lever i en värld där det kommersiella letar efter dessa mönster och uppenbart fungerar det. Men är det vägen kyrkan ska gå. Om vi kan uppfinna en trosmedicin skulle vi ge den till alla eller ska vi söka det i det inte livet som kan ge oss den resonans som verkar vara Gudsrelation. Tyvärr kommer det bli svårare då samhället för övrigt kommer använda dessa kvick fix för att stjäla vår uppmärksamhet.

Expand full comment
Mar 1Liked by Daniel Alm

Kan också rekommendera John Lennox bok om AI: "2084: Artificial Intelligence and the Future of Humanity".

Expand full comment
Feb 23Liked by Daniel Alm

Gillar att läsa tankar från dig!

Expand full comment
Feb 23Liked by Daniel Alm

Ser fram emot att få följa med i det du skriver. Framför allt hoppas jag att du ska få gå en väg framöver som följer den Bibliska kombon av sanning och nåd. Tänker på alla bibliska karaktärer som verkligen sköt stolpe ut vid tillfällen, och ändå fick fortsätta tjäna Herren i full kraft efter omvändelse och ansvarstagande. Kärleksfulla fridshälsningar, kryddade med salt <3

Expand full comment
Feb 23Liked by Daniel Alm

Hej Daniel!

Mycket intressant att läsa, men tänk inte om dej själv att din tid är förbi. Gud har vägar för dej det är jag övertygad om.

Med Guds välsignelse över dej och din familj.

Lena

Expand full comment